۵ راهکار برای صرفه‌جویی در هزینه‌های تور استانبول

5/5 - (1 امتیاز)

احتمالاً شما نیز متوجه شده‌اید که در سال‌های اخیر شهر استانبول محبوبیت ویژه‌ای بین ایرانی‌ها پیدا کرده و به مهمترین مقصد برای سفرهای خارجی تبدیل شده است. امروزه استانبول به مقصدی ایده‌آل برای کسانی تبدیل شده است که می‌خواهند سفری خارجی را تجربه کنند؛ ولی دوست دارند در طول سفر یا هزینه‌ی آن حق انتخاب داشته باشند. خوشبختانه استانبول از آن شهرهایی است که می‌تواند میزبان هر سفری باشد؛ از سفرهای مجلل و پرهزینه گرفته تا سفرهای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه، استانبول می‌تواند تجربه‌ای به‌یادماندنی برای شما رقم بزند.

اگر شما از آن دسته کسانی هستید که دوست دارید سفری کامل را با هزینه‌ی کم‌تجربه کنید؛ در این مقاله با ما همراه باشید! در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند هزینه‌های سفرتان کاهش دهید.

۱- انتخاب تور با هتل ارزان در استانبول

یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در هر سفرهای خارجی، هزینه‌های مربوط به هتل و اقامتگاه است. با درنظرگرفتن اختلاف ارزش ارز با پول کشور ما، حتی کمترین اختلاف در هزینه‌های هتل می‌تواند مبلغ کل سفر را تا حد زیادی تحت‌تأثیر قرار دهد. در نظر داشته باشید که شما قرار است چند شب در هتل بمانید، پس هر اختلاف مبلغ چندبرابر می‌شود.

یکی از راه‌های صرفه‌جویی در هزینه هتل، انتخاب تورهایی است که با هتل‌های اقتصادی قرارداد دارند. برای این کار کافی است هنگام جست‌وجو در سایت‌های عرضه‌کننده خدمات تور و انتخاب تور استانبول، به سراغ آن دسته از آژانس‌های مسافرتی بروید که هتل‌های اقتصادی ۲ یا ۳ ستاره دارند.

در ضمن بهتر است محله‌ی قرارگیری هتل را نیز مدنظر قرار دهید؛ بعضی از مناطق استانبول لوکس‌تر هستند و طبیعتاً هتل‌های این مناطق نیز قیمت بالاتری دارند؛ برعکس هتل‌هایی که در محله‌هایی مانند بی‌اغلو و سلطان احمد قرار گرفته‌اند هم هزینه‌ی کمتری دارند و هم به مکان‌های مهمی مانند میدان تکسیم نزدیک هستند.

۲- کاهش هزینه‌ها با انتخاب فرودگاه

شاید جالب باشد بدانید اینکه در سفر به استانبول به کدام فرودگاه می‌روید و در هنگام برگشت از کدام فرودگاه به تهران بازمی‌گردید نیز در کاهش هزینه‌های سفرتان مؤثر است. در استانبول دو فرودگاه در بخش‌های آسیایی و اروپایی شهر قرار گرفته‌اند؛ به‌طورکلی بلیط پروازهایی که به مقصد فرودگاه صبیحا گوکچن در بخش آسیایی استانبول انجام می‌شوند؛ ارزان‌تر هستند. این مسئله در قیمت بلیط‌های بازگشت نیز تأثیرگذار است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام خرید بلیط پرواز استانبول به تهران حتماً مبدأ پرواز را فرودگاه صبیحا گوکچن انتخاب کنید.

لازم به ذکر است که فرودگاه گوکچن صبیحا امکانات حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های مخصوص فرودگاه را نیز دارد؛ بنابراین در رفت‌وآمد در شهر و رسیدن به هتل خود به مشکلی برنخواهید خورد.

۳- استانبول کارت و رفت‌وآمد ارزان در استانبول

یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های گشت‌وگذار در استانبول، خرید استانبول کارت است. اگر تابه‌حال به استانبول سفر کرده باشید متوجه می‌شوید که رفت‌وآمد در سطح شهر با تاکسی‌های شهر بسیار هزینه‌بر و گران تمام می‌شود؛ دلیل این امر هم قیمت بالای سوخت در ترکیه است؛ بااین‌وجود یک راه ساده برای کاهش هزینه‌های تردد، استانبول کارت است. این کارت بی‌شباهت به کارت مترو در ایران نیست و به شما امکان می‌دهد تا بتوانید با مترو و اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های عمومی در سطح شهر تردد کنید.

استانبول کارت به‌خودی‌خود قیمت بالایی ندارد؛ ولی به شما کمک می‌کند در هزینه‌های کلی سفر تغییرات شگرفی ایجاد کنید. برای کاهش حداکثری هزینه‌ها توصیه می‌کنیم هنگام خرید ارز، خرید بلیط پرواز و رزرو کردن هتل، مقداری لیر ترکیه هم تهیه کنید تا به‌محض رسیدن به استانبول بتوانید در فرودگاه یک استانبول کارت بخرید و به‌راحتی خودتان را به هتل برسانید.

۴- بازدید از مراکز خرید ارزان استانبول

اگر به‌قصد خرید و گشت‌وگذار در بازارهای استانبول راهی این شهر شده‌اید، خبر خوبی برایتان داریم. شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌های بالا و گزاف، تمام اقلام مورد نیازتان را خریداری کنید. در استانبول مانند هر شهر دیگری، فروشگاه‌های ارزان‌فروش و گران‌فروش وجود دارند؛ در ضمن برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید در استانبول مشمول مالیات‌های سنگین می‌شوند و به همین دلیل قیمت اجناس آن‌ها از بقیه‌ی مراکز خرید بیشتر است. با انتخاب مراکز خریدی که قیمت‌های مناسب‌تری دارند می‌توانید کالاهای باکیفیت مورد نیازتان را با قیمت‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

یکی از بهترین محل‌ها برای تجربه‌ی خریدی اقتصادی و باکیفیت، بازار بزرگ استانبول است. همان‌طور که از نام آن پیداست، در این بازار بزرگ یا گرند بازار انواع بسیار متنوعی از کالاها به فروش می‌رسند. این بازار سرپوشیده حال و هوای سنتی دارد؛ ولی تمام کالاهای مدرن و سنتی استانبول را می‌توانید در آن پیدا کنید؛ در ضمن بازدید از این بازار خود یکی از تفریحات مرسوم در استانبول است.

از دیگر مراکز خرید ارزان و اقتصادی استانبول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اوت‌لت اولویوم
  • مرکز خرید اُپتیمیوم اوتلت
  • بازار بشیکتاش
  • مرکز خرید فروم
  • پاساژ اطلس
  • سه شنبه بازار کادیکوی
  • پاساژ ترکوز
  • بازار آراستا
  • مرکز خرید کانیون مال
  • مرکز خرید ویاپورت

۵- لذت بردن از تفریحات رایگان یا ارزان در استانبول

یکی دیگر از راه‌های ساده برای کاهش هزینه‌های سفر، انتخاب تفریحات رایگان و ارزان استانبول است. در استانبول که شهری گردشگری محسوب می‌شود تفریحات بسیار متنوعی در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. برخی از این تفریحات هزینه‌های گزافی دارند و می‌توانند هزینه‌ی کل سفرتان را به طرز شدیدی بالا ببرند. بااین‌حال تفریحات بی‌شماری در استانبول رایگان هستند یا اینکه قیمت ناچیزی دارند.

در ضمن برخی جاهای دیدنی استانبول مثل موزه پرا و موزه مدرن استانبول در روزها و ساعت‌های خاصی رایگان هستند. بازدید از این جاهای دیدنی در آن ساعات می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌های سفر کمک کند. بازدید از جاذبه‌های تاریخی، قدم زدن بر پل گالاتا و تنگه بسفر یا گشت‌وگذار شبانه در استانبول نیز از دیگر تفریحات کاملاً رایگان هستند.

کلام آخر

سفر به استانبول می‌تواند برای هر گردشگری تجربه‌ای فراموش‌نشدنی باشد؛ جاهای دیدنی استانبول در کنار مراکز خرید باکیفیت و چشیدن طعم غذاها و دسرهای ترکی، همگی از تجربیاتی هستند که در سفر به این شهر می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید؛ بااین‌حال هزینه‌های سفر به این شهر آسیایی/اروپایی کم نیستند و همین عامل باعث شده بسیاری از افراد از سفر به استانبول منصرف شوند. در این مقاله به راهکارها و روش‌هایی پرداختیم که می‌توانید سفری به‌یادماندنی به استانبول داشته باشید بدون آنکه هزینه‌های گزافی بپردازید. امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.