بهترین پارک برای کودکان در تهران

امتیاز دهید

در شهر تهران که پر از مشغله و استرس است، یکی از بهترین راه ها برای فرار از استرس و آرامش برای خانواده ها به خصوص کودکان، مراجعه به پارک برای کودکان در تهران است. پارک ها به عنوان مکان هایی برای تحرک و بازی کودکان اهمیت زیادی دارند و می توانند به عنوان یک محیط مناسب برای سرگرمی و یادگیری برای آنها عمل کنند.

بهترین پارک برای کودکان در تهران

در این مقاله از سایت زوم تراول ، به معرفی و بررسی انواع پارک با وسایل بازی در تهران می پردازیم. این پارک ها به عنوان بهترین مکان ها برای سرگرمی و تفریح کودکان شناخته شده اند. همچنین، به بررسی امکانات و خدمات ارائه شده در این پارک ها، تأثیرات مثبت این فضاها بر رشد و توسعه کودکان خواهیم پرداخت. امید است که این مقاله برای والدین و اشخاصی که به دنبال پارک های مناسب برای کودکان هستند، مفید واقع شود.

باغ رباتیک

پارک برای کودکان در تهران

باغ رباتیک، یک بخش از باغ کتاب و بهترین پارک های تهران برای کودکان است که از سال 1396 فعالیت خود را شروع کرده است. این مکان تفریحی-آموزشی دارای ربات‌ های مختلفی است که شامل ربات‌‌ های موزیکال، ربات‌ های فوتبال انسان‌ نما و فوتبالیست می‌ شود. هدف اصلی از تاسیس این باغ رباتیک، آموزش علم رباتیک توسط مربیان حرفه‌ای و قهرمانان این حوزه به کودکان و نوجوانان است. کودکان می‌ توانند در کارگاه‌ های آموزشی این پارک، ساخت ربات و برنامه‌ نویسی رباتیک را یاد بگیرند.

آدرس باغ رباتیک: میدان ونک، بزرگراه حقانی از سمت غرب به شرق، باغ کتاب، باغ رباتیک

سرزمین فکر بازیا

سرزمین فکر بازیا

سرزمین فکر بازیا یک پارک با وسایل بازی در تهران برای کودکان است. این پارک فضایی رویایی و متنوع برای کودکان با سن 3 تا 14 سال فراهم می‌ کند. این پارک برای کودکان در تهران، بازی های مختلفی را در اختیار کودکان قرار می دهد که باعث پرورش خلاقیت، توانایی‌ ها و استعداد های آن‌ها می‌ شود. سرزمین فکر بازیا یک بخش از باغ کتاب تهران است که در سال 1396 با 5 بخش و 26 اتاق بازی شروع به فعالیت کرده است. این پارک شامل بخش‌ های مختلفی مانند طبیعت بازیا، راز بازیا، تلاش بازیا، ساخت بازیا و صدا بازیا می‌ باشد که هر کدام با بازی‌ ها و سرگرمی‌ های خاص خود، کودکان را سرگرم و شاداب می‌ کنند.

طبیعت بازیا

طبیعت بازیا، یکی از بازی‌ های مخصوص کودکان و نوجوانان است که به آن‌ ها کمک می‌ کند تا هوش طبیعت‌ گرایی خود را تقویت کنند. این مجموعه شامل پنج بازی جذاب مانند مزرعه چهار‌فصل، مزرعه من، رنگ بازیا، جورچین حیوانات، شن بازی و گذر بدن می‌ باشد. این بازی‌ ها همچنین به کودکان کمک می‌ کنند تا ارتباط خود با طبیعت را بیشتر کنند و از محیط طبیعی پیرامونشان بهترین استفاده را ببرند.

راز بازیا

بخش راز بازیا، به همراه آموزش، احساس خلاقیت کودکان و نوجوانان را تقویت می‌ کند. این بخش شامل بازی‌ های معماگونه و مبهم با تاکید بر منطق و ریاضی، هوش درون فردی و هوش میان فردی ایجاد شده است. دو بازی مهم در این بخش شامل نوش‌ داروی سحرآمیز و گذر بدن می‌ باشد. این بازی‌ ها به کودکان کمک می‌ کنند تا مهارت‌ های ذهنی خود را بالا ببرند و درک بهتری از مفاهیم پیچیده‌تر ریاضی و منطق پیدا کنند.

صدا بازیا

در بخش صدا بازیا، کودکان بازی‌ هایی که بر پایه هوش موسیقی و هوش زبانی استوار است انجام می‌ دهند. این بازی‌ ها به مدیریت موسیقیایی و توانایی زبانی کودکان کمک می‌ کند و موجب برطرف شدن مسائلی از جمله خجالتی بودن افراد می‌ شود. هدف از این بازی‌ ها، تقویت توانایی‌ های سخنوری، نوشتن و خواندن خوب در کودکان است. در این بخش، شش بازی متنوع از جمله گزارشگری، استودیو رادیویی، استودیو تلویزیونی، نمایش، نور و صدا و پیانو ارائه می‌ شود.

آدرس فکر بازیا: تهران، میدان ونک، اتوبان حقانی، کتابخانه ملی، باغ کتاب، ‏ورودی دو طبقه اول

هیومن پارک برای کودکان در تهران

پارک برای کودکان در تهران

هیومن پارک، به عنوان اولین و بزرگ‌ ترین پارک بدن انسان در آسیا، به کودکان امکان می‌ دهد تا اندام‌ های داخلی بدن انسان را به طور واقعی و در ابعاد بزرگ درک کنند. این پارک برای کودکان در تهران، دیداری منحصر به فرد را فراهم می‌ کند. این پارک به کودکان کمک می‌ کند تا به شناخت عمیق‌ تری از اجزای داخلی بدن و عملکرد آن‌ ها بپردازند. هیومن پارک با اعضای بدن انسان و اندام‌ ها در ابعاد بزرگ، یک تجربه آموزشی و کاربردی است که کودکان را با دنیای پرمعنای بدن انسان آشنا می‌ کند.

در این سفر فوق العاده، ابتدا وارد گوش می‌ شوید و پس از عبور از اندام‌ های مختلف مثل مغز، چشم، بینی، دهان، ریه، قلب، کلیه و معده، از روده خارج می شوید. کارشناس همراه شما در طول این مسیر، در مورد حقایق جالب و منحصر به فرد بدن انسان، به شیوه‌ای ساده و به زبان کودکانه به کودکان شما توضیح می‌ دهد. همچنین تصاویر گرافیکی جذاب، ویدئو های آموزشی و هولوگرام‌ های سه بعدی محتوای مفیدی را برای شما فراهم می‌ کنند. امکانات رفاهی مانند پارکینگ، کافی‌ شاپ، رستوران، فروشگاه هدایا و غرفه عکاسی نیز به منظور ارائه خدمات بهتر به شما در این مجموعه وجود دارد.

آدرس هیومن پارک: میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه، انتهای خیابان موزه، موزه حیات وحش دارآباد

باغ علم کودک

پارک برای کودکان در تهران

باغ علم کودک، به عنوان محیطی جذاب برای تقویت کنجکاوی‌ ها و پاسخ به سوالات کودکان، فرصتی فوق‌ العاده است. این مکان علمی و سرگرمی در بلوک C و طبقه اول باغ کتاب، از سال 1396 شروع به فعالیت کرده است. باغ علم کودک، با تمرکز بر کودکان 6 تا 13 سال، از قسمت‌ های مختلفی مانند اتاق راهنما، جعبه جادو، دانش و نمایش، سینما سه‌ بعدی و ربات نقاش ایجاد شده است. در این مکان، کودکان با موضوعات مختلفی از جمله بدن، داستان‌ های خلاقانه در قالب بازی و داستان، آشنا می‌ شوند. برای جلب توجه کودکان، ربات نقاش حتی می‌ تواند نقاشی چهره‌شان را انجام دهد. در باغ علم کودک، کودکان می‌ توانند آزمایشات مختلف را با دستگاه‌ های بزرگ انجام دهند. همچنین، نمایش‌ های جذاب و فیلم‌ های سه بعدی علمی را تماشا کنند.

آدرس باغ علم کودک: میدان ونک، بزرگراه حقانی از سمت غرب به شرق، باغ کتاب

پارک دلفین‌ ها

پارک دلفین‌ ها

پارک دلفیناریوم در برج میلاد تهران، یکی از برجسته‌ ترین و مرتفع‌ ترین دلفیناریوم‌ های خاورمیانه است و برای کودکان تجربه‌ای فوق‌العاده می‌ سازد. در این مکان، کودکان می‌ توانند با دلفین‌ها نزدیک‌ ترین تماس را برقرار کنند و شاهد حرکات و آکروباتیک ویژه آن‌ ها باشند.

آدرس پارک دلفین‌ها: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد

پارک ژوراسیک

پارک برای کودکان در تهران

پارک‌ ژوراسیک و اسپایدر در تهران از جمله مقصدهایی برای کودکان هستند که با تمرکز بر روی دایناسور ها و حشرات طراحی شده‌اند. این دو پارک دارای بیش از 60 ماکت متحرک و محیط‌ های علمی و هیجان‌ انگیز هستند که شما را با جهان حیوانات قبل از تاریخ آشنا می‌ کنند. هیولاهای این مجموعه به ابعاد بزرگ و واقعی خود نمایش داده شده و با صدا و جلوه‌ های ویژه شما را شگفت‌ زده می‌ کنند. کودکان می‌ توانند از نزدیک با این هیولاها آشنا شوند، صدای آن‌ ها را بشنوند و حتی در کنار آن‌ ها عکس بگیرند تا یادگاری داشته باشند.

پارک ژوراسیک بخش‌ های متنوعی همچون باگزلند و جنگل‌ لند، دنیای حشرات در زیرزمین و خزندگان در فضای جنگلی را برایتان فراهم کرده است. در اینجا فرصت دیدن دنیای گیاه و جانداران با انواع گونه‌ های مختلف برای شما فراهم می‌ شود. همچنین، پارک ژوراسیک امکانات رفاهی و تفریحی بسیاری را از جمله سینمای هشت‌ بعدی، فروشگاه ژوراشاپ، کارگاه‌ های آموزشی و نمایش فیلم، گیفت‌ شاپ، استودیو عکاسی و فرصت عکاسی با حیوانات، منطقه شهربازی، پارکینگ، رستوران و سرویس بهداشتی را شامل می شود. این مکان یک تجربه کامل از تفریح و آموزش را برای شما فراهم می‌ کند.

آدرس پارک ژوراسیک: سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌ نژاد، میدان بهرود، انتهای بلوار شقایق، پایین‌ تر از پارک پرواز

سخن آخر

در آخر ما در این مقاله به معرفی پارک برای کودکان در تهران پرداختیم. امیدواریم شما والدین با استفاده از این مقاله یک تفریح هیجان انگیز را برای کودکان خود فراهم کرده باشید. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.