مکان های تفریحی تهران برای کودکان

5/5 - (1 امتیاز)

تهران، پایتخت ایران، یکی از شهر های پر هیجان و پرجنب وجوش کشور است که میزبان بسیاری از اماکن تفریحی برای کودکان است. در این مقاله از سایت زوم تراول ، به بررسی و معرفی بهترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان خواهیم پرداخت.

از باغ های عمومی، پارک ها، موزه ها، سینما ها، تئاتر ها و حتی مراکز تجاری تا شهر بازی ها، استخر ها، لوازم ورزشی و غیره، تهران دارای انواع و اقسام مکان های تفریحی برای کودکان است که هرکدام امکانات و فعالیت های مختلفی را برای کودکان فراهم می کنند.

هدف اصلی این مقاله، آشنایی شما با بهترین و محبوب ترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان است تا بوسیله آن، بتوانید برنامه ای جذاب و فرح بخش برای کودکان خود طراحی کنید و آنها را به یک تجربه جدید و مفید در دنیای تفریح و سرگرمی راهنمایی کنید.

بهترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان

در ادامه مطلب مکان های تفریحی تهران برای کودکان را معرفی کرده ایم.

شهربازی ارم

مکان های تفریحی تهران برای کودکان

پارک ارم تهران، یکی از مکان های تفریحی تهران برای کودکان و دومین شهربازی بزرگ ایران، در غرب پایتخت و ابتدای بزرگراه تهران-کرج واقع شده است. این پارک بیش از 75 هکتار مساحت دارد و در آن 8 هکتار به دریاچه‌ای بزرگ اختصاص یافته است که امکان قایق‌ سواری و ماهیگیری را برای بازدید کنندگان ارم تهران فراهم می‌ کند. همچنین، از طریق تله‌ سیژ، می‌ توانید از فراز این دریاچه عبور کنید. این پارک شامل 3 شهربازی با نام‌ های لونای 1، لونای 2 و لونای 3 می‌ باشد که در کل دارای بیش از 70 نوع وسیله بازی هیجانی و سرگرم‌ کننده، از جمله ترن‌ هوایی، ستاره‌ گردان، تاب های پرنده، سینما های چند بعدی و غیره می باشد.

آدرس: تهران، کیلومتر 4 اتوبان تهران-کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری (لاین کندرو)

بام لند تهران

مکان های تفریحی تهران برای کودکان

بام لند از جمله مکان های تفریحی برای کودکان است که اخیرا در تهران در نزدیکی دریاچه چیتگر افتتاح شده است و به طور سریع محبوبیت زیادی کسب کرده است. علاوه بر خرید، این مجموعه امکانات متنوعی از جمله واقعیت مجازی، ماهیگیری و کنسرت های موسیقی را برای بازدیدکنندگانش فراهم می کند. به علاوه با تنوع برنامه های تفریحی خود، بام لند توانسته است در مدت زمان کوتاهی پربیننده و محبوب شود و بسیاری از ساکنین تهران وقت خود را در این مجموعه سرگرمی سپری می کنند.

آدرس: ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف

باغ پرندگان تهران

مکان های تفریحی تهران برای کودکان

به سمت شمال شرق تهران می رویم و به بررسی باغ پرندگان تهران می پردازیم. این باغ در میان جنگل‌ های لویزان واقع شده و با دو فاز طراحی شده است. همچنین به عنوان یکی از بزرگ‌ ترین باغ‌ های پرندگان خاورمیانه شناخته می‌ شود. طراحی این باغ به گونه‌ای است که شرایط زندگی پرندگان در آن به شکل طبیعی برقرار شده و آن‌ ها می‌ توانند در محیطی مشابه به محیط زیست زندگی کنند. این باغ دارای دو فاز، با نام‌ های دشتچَر و آبچَر است. در دشتچر پرنده‌ هایی که عموماً در قفس نگهداری می‌شوند یا قدرت پرواز ندارند زندگی می کنند. فاز دوم نیز حوضچه‌ های بزرگی قرار دارد که پرندگان آبزی می‌ توانند به صورت محدود پرواز کنند.

آدرس: تهران، بزرگراه شهيد بابايی شرق، بعد از خروجی هنگام، لاين كندرو شهرک اميد، خيابان كوهستان

پارک بوستان نهج البلاغه

مکان های تفریحی تهران برای کودکان

پارک بوستان نهج البلاغه ، یک پارک وسیع و زیبا با مساحت بیش از ۳۵ هکتار است که در غرب تهران و در دره فرحزاد قرار دارد. این پارک بین بزرگراه نیایش، بزرگراه همت و غرب بزرگراه یادگار امام واقع شده و حدود 1.5 کیلومتر امتداد دارد. با امکانات تفریحی بسیار مناسبی همچون زمین بازی کودکان و شهربازی، پارک بوستان نهج البلاغه یکی از محبوب‌ ترین مکان‌ های تفرجگاهی برای ساکنان تهران است.

آدرس: تهران، بلوار اشرفی اصفهانی، انتهای بلوار همیلا، فاز یک بوستان نهج البلاغه

باغ کتاب تهران

باغ کتاب تهران

باغ کتاب، یکی از مکان های تفریحی تهران برای کودکان است که در طی دهه گذشته با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در ایران ایجاد شده است. این مجموعه بزرگ با 65 هزار متر مربع زیربنا و 110 هزار متر مربع وسعت، بزرگترین مجموعه کتاب و سرگرمی کشور محسوب می‌ شود. همچنین فضای مناسبی برای گذراندن وقت با خانواده، خرید کتاب و کتابخوانی فراهم آورده است. در سه طبقه این باغ کتاب، فضاهای مختلف نمایشگاهی، فروشگاهی، آموزشی، فرهنگی و تفریحی وجود دارد که شما می‌ توانید از تمامی آنها لذت ببرید و اوقات فراغت خود را در این مکان دلپذیر سپری کنید.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید حقانی (غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو، بلوار کتابخانه ملی، ضلع غربی کتابخانه ملی

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک تهران، یکی از محبوب‌ ترین پارک‌ های تهران است. این پارک در منطقه سعادت‌ آباد تهران با مساحت 3 هکتار در سال 1393 افتتاح شد. این پارک ارائه تجربه‌ای مفرح و شگفت‌آور است که علاوه بر کودکان، برای بزرگان نیز جذاب و دیدنی است. در این مکان شگفت‌ انگیز می‌ توانید به دوران گذشته سفر کرده و با دایناسورهای غول‌ پیکر که امروزه از آن‌ ها اثری نیست، آشنا شوید و حتی عکس‌ های یادگاری خاطره‌ انگیز بگیرید. در این پارک، کودکان می توانند با گونه‌ های مختلف دایناسورها، زیستگاه و رفتار آن‌ ها آشنا شوند و تجربه‌ای فراموش‌ ناپذیر داشته باشند.

آدرس: تهران، سعادت آباد، انتهای بلوار پاکنژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق

هیومن پارک یکی از مکان های تفریحی تهران برای کودکان

پارک ژوراسیک

هیومن پارک تهران به عنوان یکی از جدید ترین و زیبا ترین پارک‌ های ایران، شهرت دارد. این پارک به عنوان بزرگترین پارک بدن انسان در خاورمیانه شناخته می‌ شود. بازدیدکنندگان می‌ توانند از بزرگی و زیبایی‌ های بدن انسان با ورود به آن آگاه شوند و جزئیات شگفت‌ انگیز درون انسان را ببینند.

آدرس: تهران، میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، خیابان موزه

دکترلند تهران

پارک ژوراسیک

برای ارزیابی استعداد و علاقه فرزندتان در زمینه پزشکی، آن را به دکترلند ببرید. اینجا یک بیمارستان کوچک با تمام تجهیزات پزشکی، از گوشی پزشکی و آمپول تا دستگاه‌ های سنگین مانند سونوگرافی و سی تی اسکن وجود دارد. کودکان می‌ توانند نقش پرستار، جراح یا دندانپزشک را ایفا کرده و تجربه‌ی خود را در این محیط فراهم کنند.

آدرس: تهران، خیابان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، مجموعه موزه دارآباد

مجتمع تجاری شاپرک

پارک ژوراسیک

شاپرک، اولین مجتمع تخصصی کودک در ایران است که از تابستان ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. با ۹ طبقه، این مرکز خرید به جامعه‌ی کودکان خدمات متنوعی ارائه می‌ دهد؛ از پوشاک و کفش تا سیسمونی نوزاد، اسباب بازی، کتاب کودک و مواد غذایی. فضای کودکانه، وجود برندهای معتبر، مکانی مناسب، سیستم مدیریتی هوشمند و امنیتی مطمئن از ویژگی‌ های بارز این مرکز خرید است که باعث محبوبیت آن بین خانواده‌ ها شده است.

آدرس: تهران، بزرگراه رسالت(مسیر غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو علم و صنعت، نرسیده به بزرگراه باقری

سخن آخر

در آخر ما در این مقاله به معرفی بهترین مکان های تفریحی تهران برای کودکان عزیزتان پرداختیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.