شهرهای توریستی جنوب کشور

5/5 - (1 امتیاز)

در سال‌های اخیر جنوب کشور ایران یکی از مناطق بارز گردشگری محسوب می شود. این منطقه با ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و جذابیت‌های فراوان همواره موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است. این ناحیه از کشور با زیبایی‌های خاص خود از جمله صحراهای بکر، شهرهای باستانی، سواحل زیبا و روستاهای سنتی هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی شهرهای توریستی جنوب کشور ایران بپردازیم. از بندرعباس مرکز استان هرمزگان با سواحل زیبا و تنوع فرهنگی گرفته تا چابهار با غنای فرهنگی و تاریخی و جزایر کیش، قشم و هرمز با سواحل دیدنی و تفریحات آبی که هر یک جذابیت‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. Top of Form

محبوب‌ترین شهرهای توریستی جنوب ایران

جنوب ایران با تنوع فرهنگی، طبیعی و تاریخی همواره جذابیت بی‌نظیری برای گردشگران داخلی و خارجی داشته است. در این گزارش به معرفی پنج مورد از شهرهای توریستی جنوب ایران می‌پردازیم که هر کدامشان با جاذبه‌های خاص از جمله آثار تاریخی، مناظر طبیعی و فرهنگ محلی موردتوجه زیاد گردشگران ایرانی و خارجی هستند.

جزیره کیش، بازدید از نگین خلیج فارس

جزیره کیش یکی از مقصدهای گردشگری بسیار محبوب در جنوب ایران است که به‌عنوان بهترین شهر توریستی این منطقه شناخته می‌شود. کیش با آب‌وهوای معتدل در فصول پاییز، زمستان و نیمه اول فصل بهار و مهمتر به دلیل وجود سواحل درخشان، مراکز خرید متنوع و تفریحات مهیج آبی هر‌ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر از سراسر جهان است.

این جزیره با داشتن جاذبه‌های فراوانی از جمله پارک دلفین، باغ پرندگان، کشتی یونانی، پارک ساحلی میر مهنا، ساحل مرجان و ساحل بانوان، آب‌انبار دو گنبد، شهر زیرزمینی کاریز و  شهر باستانی حریره تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. از جاذبه‌های دیگر کیش می‌توان به مجتمع‌های رفاهی کیش و ویلاهای آبی کیش، آکواریوم کیش، پارک آبی اوشن، قلعه جنی، جزیره هندورابی کیش و بازارها و پاساژهای این جزیره اشاره کرد.

علاوه بر این، فعالیت‌هایی همچون غواصی، شنا، بازی‌های آبی، اسب‌سواری در ساحل، ماشین‌سواری در ساحل و اسکوتر آبی نیز از مواردی است که گردشگران در کیش می‌توانند انجام دهند. این تنوع در فعالیت‌های مهیج و جاذبه‌های توریستی کیش، این جزیره را به‌ بهترین مقاصد جذاب داخلی در جنوب ایران تبدیل کرده است و سفری لذت‌بخش و خاطره‌انگیزی را برای گردشگران فراهم می‌کند.

جزیره قشم، جزیره‌ای اقتصادی ایران

جزیره زیبای قشم، به عنوان جواهری در جنوب ایران و با مکان‌های حیرت‌انگیز و جذاب خود، همواره موردتوجه توریست‌های داخلی و خارجی قرار گرفته است. قشم مقصدی عالی برای سفرهای زمستانه محسوب می‌شود؛ چون در این فصل آب‌وهوای این جزیره معتدل و دلپذیر است و از طرفی اگر قبل از تعطیلات نوروز و یا در ایام عید به این جزیره سفر می‌کنید، می‌توانید علاوه بر تفریح در سواحل خریدهای بسیار باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه‌ای نیز داشته باشید.

جزیره قشم علاوه بر سواحل زیبا دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار متنوع دیگری هم از جمله تنگه چاه کوه، جزیره هنگام، دره ستارگان، جنگل حرا، غار خربس، غار نمکدان، جزایر ناز و روستای لافت است.

به‌طورکلی جزیره قشم با زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ محلی و امکانات تفریحی و گردشگری متنوع مانند اسکوتر، پاراسل، شاتل سواری و غواصی به‌عنوان یکی از بهترین مقاصد توریستی در جنوب ایران شناخته می‌شود و سفری لذت‌بخش و متفاوت را برای علاقه‌مندان به سفر ایجاد می‌کند.

جزیره هرمز

در سفر به جنوب ایران جزیره هرمز را حتماً در لیست خود قرار دهید و حداقل یک روز از سفرتان به قشم را در این مقصد بگذرانید. این مقصد که با نام «جزیره گنج» هم شناخته می‌شود با خاک‌های سرخ برای گردشگران یک مکان استثنایی و بی‌نظیر به شمار می‌رود. جاذبه‌های این جزیره شامل دره مجسمه‌ها، دره رنگین‌کمان، غار الهه نمک، پرتگاه غروب، غارهای دریایی و ساحل سرخ هرمز می‌شود.

این را هم بدانید که جزیره هرمز با آب‌های کریستالی و ساحل‌های شنی خود، گزینه‌ای عالی برای شنا و آب‌بازی به شمار می‌رود و امکانات تفریحی و اقامتی مناسبی برای گردشگران فراهم کرده است. علاوه بر این، فرهنگ محلی، غذاهای بومی متنوع و بازارچه‌های محلی با هنرهای دستی گوناگون تجربه سفر به این جزیره را برای گردشگران جذاب‌تر می‌کند.

شهر چابهار

چابهار یکی از شهرهای ساحلی مهم و جذاب در جنوب شرقی ایران است که با طبیعت خاص و جاذبه‌های توریستی فراوان گردشگران را مشتاق دیدن این شهر می‌کند. چابهار با داشتن سواحل زیبا و آب‌های صاف و درخشان مکانی، گزینه‌ای ایدئال برای سفرهای تفریحی به‌حساب می‌آید.

از جاذبه‌های چابهار می‌توان به کوه گل‌افشان، ساحل صخره‌ای، کوه‌های مریخی، تالاب لیپار، گورستان جن‌ها، درخت مکرزن، خلیج گواتر، قلعه پرتغالی‌ها و کلبه غواصی اشاره کرد. همچنین، این ساحل زیبا با آب‌های تمیز و شفاف و همچنین ماسه‌های نرم و طلایی برای شنا و آب‌بازی بسیار مناسب است.

علاوه بر این‌ها، چابهار دارای جاذبه‌های طبیعی دیگری نیز هست؛ برای مثال غارهای بکر و طبیعی مثل غارهای سه‌گانه تیس که در نزدیکی شهر قرار دارند و با زیبایی‌های خاص خود، گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. در ضمن بندر چابهار دارای مناطق آزاد تجاری ایران است و سفر به چابهار برای خرید هم بسیار مناسب و به‌صرفه خواهد بود. بااین‌همه زیبایی‌های طبیعی و جاذبه‌های گردشگری، قیمت تور چابهار نسبت به دیگر مقاصد جنوبی ایران می‌تواند برای مسافرانی که قصد دارند، سفری تاریخی داشته باشند؛ مناسب است.

شهر بندرعباس

شهر دوست‌داشتنی بندرعباس، مرکز استان هرمزگان و یکی از شهرهای مهم جنوب ایران به شمار می‌رود که طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری را در خود جای‌داده است؛ این شهر با تاریخ و فرهنگی غنی، طبیعتی زیبا و بناهای تاریخی متعدد هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر است. از جاذبه‌های مهم بندرعباس می‌توان به آبگرم گنو، معبد هندوها، عمارت کلاه‌فرنگی، موزه آب، حمام گله‌داری و بازار سنتی بندرعباس اشاره کرد.

علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، بندرعباس دارای بازارهای محلی، رستوران‌های معروف و امکانات خرید متنوع است که تجربه سفر گردشگران را تکمیل می‌کند. همچنین، فعالیت‌هایی چون شنا، ورزش‌های آبی، گشت‌های دریایی و بازدید از موزه‌ها و نمایشگاه‌ها نیز از دیگر فعالیت‌های موردعلاقه گردشگران در این شهر است. Top of Form

جمع‌بندی

با ارائه گزارشی جامع از جذاب‌ترین شهرهای توریستی جنوب کشور ایران و معرفی جاذبه‌های آن‌ها به شما خاطرنشان کردیم که این مناطق جذاب جنوبی، ثروت‌های فراوانی از جمله طبیعت زیبا، آثار باستانی و فرهنگ متنوعی دارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.