بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت کدام است؟

5/5 - (2 امتیاز)

کجا؟

بالاخره در این قارۀ سبز، باید به کجا برویم؟!

ایتالیا و آلمان و انگلیس یا نروژ و سوئد و سوئیس؟ کدام کشور اروپایی برای مهاجرت بهتر است؟

به شما می‌گوییم! چطور؟ این‌طور که در این نوشتۀ جمع‌وجور، تعدادی از بهترین کشور های اروپایی برای زندگی را معرفی می‌کنیم و دربارۀ هرکدامشان مختصری می‌نویسیم. باشد که پس از خواندن همین نوشتۀ نقلی، راحت‌تر تصمیم بگیریم برای ما، مهاجرت به کدام کشور اروپایی بهتر است.

هم‌سفرمان باشید.

انگلیس، از بهترین کشورهای اروپایی برای کار

چرا می‌گوییم انگلستان از بهترین کشورها برای کارکردن است؟ مگر نه اینکه همین کشور، یکی از گران‌قیمت‌ترین سرزمین‌های دنیاست؟

خوب بله، هست! اما به همان نسبت که زندگی در انگلیس خرج دارد، فرصت‌های شغلی باکیفیتی نیز در این سرزمین وجود دارد و می‌توانیم درآمد بسیار زیادی در قلب این کشور داشته باشیم؛ منتها در این بین، باید حواسمان به یک موضوع مهم باشد؛

آن هم اینکه برای کارکردن در این کشور، بهتر است در زمینۀ فعالیتمان متخصص باشیم؛ زیرا بازار کار انگلیس بسیار تخصص‌محور است، بنابراین افرادی در این کشور موفق خواهند شد که ضمن داشتن تجربه و مهارت، بر ریزه‌کاری‌ها و تغییرات حرفه‌شان نیز مسلط باشند.

حالا درآمد در این سرزمین چقدر است؟

برای کارکنان معمولی، میانگین 35هزار پوند سالانه و برای مدیران و متخصصان، 80هزار پوند در سال.

ایتالیا، بهترین کشور اروپایی برای زندگی

بگذارید همین اول‌کاری بگوییم که چرا پاسخ سوال «زندگی در کدام کشور اروپایی بهتر است»، ایتالیاست!

بیینید! انتظار ما از کشور ایدئالمان برای زندگی چیست؟ اینکه سرزنده باشد؟ اینکه مردم خون‌گرمی داشته باشد؟ اینکه امکانات رفاهی و بهداشتی و تفریحی مناسبی داشته باشد؟ اینکه هزینه‌های زندگی‌اش مقرون‌به‌صرفه باشد؟ اینکه دانشگاه‌های برجسته‌ای داشته باشد؟

خوب تمام این‌ها، یک‌جا در ایتالیا جمع شده‌اند دیگر! هزینه‌هایش که بسیار معقول است، مردمش که شدیدا خون‌گرم و سرزنده‌اند، از توریستی‌ترین کشورهای جهان هم محسوب می‌شود و تازه، درس‌خواندن در دانشگاه‌های اسم‌ورسم‌دارش ساده‌تر از آن است که حتی فکرش را بکنیم.

می‌گویید نه؟ سری به مقالۀ شرایط تحصیل در ایتالیا بزنید که موسسۀ اعزام دانشجوی حامی مهاجر منتشر کرده. در آنجا با حقایقی روبه‌رو خواهید شد که ثابت می‌کند چرا ایتالیا، بهترین کشور اروپایی برای زندگی ایرانیان لقب گرفته؛ از جمله اینکه برای درس‌خواندن در دل رم یا قلب میلان، حتی نیازی نیست یک ریال از جیبمان بپردازیم!

سوئیس، از بهترین کشورهای اروپا برای مهاجرت

دنیال چه هستید؟ یک زندگی لوکس و تجملاتی؟ طبیعت بی‌همتا؟ آرامش محض؟ آسایش مطلق و…؟ خوب سوئیس در خدمت شماست! هرچه بخواهید، در این سرزمین پیدا می‌کنید.

تازه به‌خاطر اینکه سوئیس همواره مرکز ارتباطات بین‌المللی و سیاست‌های جهانی است، هیچ‌وقت سایۀ ناآرامی و جنگ را بالای سر خود احساس نخواهد کرد. از طرف دیگر، یکی از اهداف اصلی سیاست‌مداران سوئیس این است که مردمشان همواره در رفاه و آرامش باشند.

به همین خاطر نیز، سیاست‌های کلان این کشور طوری تنظیم شده که مردم آن همواره جزء شادترین‌ها و آرام‌ترین مردم جهان باشند؛ پس دیگر واضح است که چرا در پاسخ به سوال کدام کشور اروپایی برای مهاجرت بهتر است، خواهیم گفت سوئیس.

آلمان، بهترین کشور اروپایی برای کار و زندگی

هدفتان از مهاجرت‌کردن، تنها پیشرفت کاری نیست؟ یعنی دوست دارید در کنار کارکردن، زندگی مرفهی نیز برای خود بسازید؟ خوب به‌نظرمان آلمان را در میان گزینه‌هایتان بگذارید؛ چون چه با دریافت ویزای شینگن به‌شکل تفریحی به آلمان سفر کنیم و چه برای زندگی به این سرزمین برویم، خواهیم دید که آلمان‌ها تا چه حد به نیروی کار نیاز دارند.

تازه در کنار این موارد، هزینه‌های مقرون‌به‌صرفۀ زندگی و وجود دانشگاه‌های معتبر هم مزید بر علت شده‌اند که آلمان را بهترین کشور اروپایی برای زندگی و کار بنامیم. دیگر از کیفیت بالای سطح زندگی و درآمدهای چشمگیر این کشور هم که نگوییم!

پس اگر یک‌وقت خواستید کشوری را برای زندگی انتخاب کنید که پیش از ورود به آن، شغل و زندگی‌تان تضمین‌شده باشد، از همین‌حالا اقدامات ورود به آلمان را انجام دهید.

کلام آخر!

از میان این‌همه سرزمین رنگاوارنگ، کدام کشور اروپا برای زندگی بهتر است؟

این، همان سوالی بود که در سرتاسر نوشته‌مان بررسی‌اش کردیم و کوشیدیم با درنظرگرفتن فاکتورهایی مثل زندگی، کار، تحصیل و…، 4 نمونه از برترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت را معرفی کنیم؛

بنابراین فکر می‌کنیم که تاحدی توانسته باشیم سوالاتتان را پاسخ داده باشیم. از اینجا به‌بعد، دیگر نوبت شماست! اگر سوالی بود، در بخش دیدگاه‌ها مطرحش کنید. پاسخگویتان هستیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.