چگونه به آمریکا مهاجرت کنیم؟

5/5 - (1 امتیاز)

ایالت متحده آمریکا به عنوان یک کشور قدرتمند از نظر اقتصادی،آموزش، رفاهی و… محبوب‌ترین مقصد مهاجرتی شناخته شده است. شما با مطالعه این مطلب می توانید با روش‌ های مهاجرت به آمریکا آشنا شوید تا بتوانید براساس شرایطی که دارید گزینه صحیح مهاجرتی را انتخاب کرده و شانس مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت این کشور را بالا ببرید. این مطلب توسط کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی بهکار نگارش شده است که شمای کلی از بهترین روش های سفر و اخذ اقامت دائم آمریکا را در اختیار علاقمندان و متقاضیان قرار می دهد.

معرفی روش ‌های مهاجرت به کشور آمریکا

قطعاً اگر شما کشوری را برای مهاجرت انتخاب می‌کنید، باید روش‌های ورود به آن را بررسی کنید و گزینه ها را با شرایط خود تطبیق دهید. برای مهاجرت به ایالات متحده باید بدانید چه روش‌هایی در پیش روی شما وجود دارد و شما می‌توانید از کدام یک از این روش‌ها استفاده کنید. مهمترین راه ‌های مهاجرت به آمریکا عبارتند از:

دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

دریافت ویزای تحصیلی آمریکا یکی از بهترین و رایج ترین روش ها برای مهاجرت به این کشور است. سیستم آموزشی کشور آمریکا به عنوان برترین سیستم جهانی شناخته شده است. وقتی شما در کشور آمریکا درس می‌خوانید، هم از نظر علمی ارتقای رتبه خواهید داشت و هم مدرک تحصیلی شما در تمام دنیا معتبر می‌باشد. پس برای پیدا کردن کار هیچ محدودیتی برای شما ایجاد نمی‌شود. برای مهاجرت تحصیلی علاوه بر شرایطی که در نظر گرفته می‌شود، شما باید در آزمون SAT و یا ACT شرکت کنید. بعد از اینکه فارغ التحصیل شدید، دو ماه به شما فرصت داده می‌شود تا بتوانید در این کشور کار پیدا کنید. با پیدا کردن کار می‌توانید برای دریافت اقامت دائم و نهایتاً گرین کارت کشور آمریکا اقدام نمایید.

مهاجرت به آمریکا از طریق کار

تمامی کسانی که مهاجرت کاری به آمریکا را انتخاب می‌کنند دوست دارند گرین کارت را دریافت نمایند. ویزای کاری متنوعی توسط اداره مهاجرت آمریکا تعریف شده است که همه این ویزا‌ها به گرین کارت ختم نمی‌شوند. پس شما در زمان دریافت ویزای کاری باید حتماً به این موضوع توجه داشته باشید. در صورتی که بتوانید کاری در کشور آمریکا پیدا کنید و ۵ تا ۷ سال در این کشور کار کنید، اقامت دائم به شما داده می‌شود. ولی برای دریافت گرین کارت، باید ۱۰ سال در کشور آمریکا حضور داشته باشید.

مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری

اگر شما سرمایه زیادی دارید و می‌خواهید کسب و کار مستقلی در کشور آمریکا راه‌اندازی کنید، می‌توانید از این فرصت برای مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت استفاده نمایید. به طور کلی چهار نوع ویزا برای مهاجرت به آمریکا از طریق سرمایه‌گذاری تعریف شده است که شرایط هر کدام از آن‌ها متفاوت خواهد بود. یکی از این ویزا‌ها، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری در کشور آمریکا نیز صادر می‌شود. شما تنها باید اثبات کنید که با شرکتی در کشور آمریکا در حال مبادله کالا هستید. این فرصت ‌ایده‌آل برای ورود به کشور آمریکا و دریافت اقامت این کشور خواهد بود.

مهاجرت به آمریکا از طریق برنامه لاتاری

لاتاری، یکی از بهترین و جذاب‌ترین برنامه‌های مهاجرتی در دنیا است که متقاضیان زیادی را جذب خود می‌کند. شرایط شرکت در برنامه لاتاری واقعاً راحت است. نیازی نیست شما تحصیلات دانشگاهی داشته باشید.

با مدرک دیپلم نیز امکان حضور شما در مسابقه خواهد بود. حتی افرادی که زیر دیپلم هستند اگر سابقه کاری زیادی داشته باشند، به راحتی می‌توانند وارد برنامه لاتاری شوند. اگر شما برنده شوید و جلسه مصاحبه را با موفقیت سپری نمایید، به راحتی می‌توانید وارد کشور آمریکا شده و بعد از چند سال، شهروند این کشور شوید. ارزان‌ترین روش مهاجرت به آمریکا، همین روش لاتاری است.

مهاجرت به آمریکا از طریق تولد

به طور کلی در کشور‌های جهان ۲ روش برای تابعیت در زمان تولد در نظر گرفته شده است. یک روش سیستم خاک و روش دیگر سیستم خون است. منظور از سیستم خون این است که حداقل یکی از والدین، شهروند کشور مربوطه باشد. ولی در کشور آمریکا از سیستم خاک استفاده می‌شود. یعنی حتی اگر پدر و مادر فرزند شهروند کشور آمریکا نباشند، همین که فرزند در این کشور به دنیا بیاید، تبعه آمریکا خواهد شد.

مهاجرت به آمریکا از طریق ازدواج

در صورتی که شما بتوانید با کسی که سیتیزن آمریکا است ازدواج کنید می‌توانید به راحتی پروسه مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت این کشور با شرایطی سپری کنید. برای مثال ازدواج شما باید ۳ سال به طول بیانجامد و به هیچ عنوان نباید مسأله غیرقانونی برای ازدواج در میان باشد.

مهاجرت به آمریکا از طریق خرید ملک

بعضی از افراد فکر می‌کنند اگر ملکی در کشور آمریکا بخرند، می‌توانند اقامت دائمی این کشور را به دست بیاورند. در برخی از کشور‌های اروپایی این موضوع صدق می‌کند ولی در مورد کشور آمریکا این چنین نیست. بنابراین شما باید قبل از خرید ملک، حتماً اقامت دائم در کشور آمریکا را به دست بیاورید و سپس برای خرید اقدام کنید تا سیتیزن این کشور شوید.

مهاجرت به آمریکا برای افراد زیر ۱۸ سال

اگر شما فرزند زیر ۱۸ سال دارید و می‌خواهید شرایط مهاجرت به آمریکا را برای او فراهم کنید، دو راه در پیش روی شما قرار دارد. یا باید شرایط تحصیل او را در کشور آمریکا فراهم کنید یا یکی از والدین باید اقامت آمریکا را به دست ‌آورده و سپس فرزند برای مهاجرت به آمریکا از طریق خویشاوندی اقدام کند.

کلام آخر

ما در این مطلب به طور خلاصه روش‌های مهاجرت به آمریکا را برای شما توضیح دادیم. ولی قطعاً شما نیاز به اطلاعات تخصصی و بیشتری دارید؛ با موسسه مهاجرتی بهکار در ارتباط باشید. کارشناسان ما در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد. باید با جزئیات هر یک از روش‌ها، شرایط لازم و مدارک مورد نیاز آشنایی داشته باشید. در صورتی که تصمیم خود را برای مهاجرت به آمریکا نهایی کرده‌اید، ما در تمامی مراحل در کنار شما خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.