ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر

5/5 - (1 امتیاز)

اروپا یکی از جذاب‌ترین قاره‌های دنیا برای سفر است. این قاره 50 کشور را شامل می‎شود و جاذبه‎های گردشگری متنوعی دارد. اگر دوست دارید به اروپا سفر کنید، اما فکر می‌کنید سفر گرانی را پیش رو دارید، ادامه این مطلب را دنبال کنید. در این مقاله ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر را معرفی کرده و اطلاعات مختصری در مورد هریک از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر

در ادامه ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر را معرفی کرده ایم.

مجارستان

مجارستان ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر

مجارستان، یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر است. می‌توانید بوداپست، پایتخت مجارستان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کنید یا سری به سنت آندره بزنید و از جاذبه‏‌های بی‌‏نظیر آن بازدید نمایید. پچ، ایگر، دبرسن، سوپرون و استرگوم، 5 شهر دیگر این کشور هستند که برای سفر پیشنهاد می‌شوند. در مجارستان می‎توانید از بناهای تاریخی با معماری‌های جذاب بازدید کنید و طعم غذاهای محلی را بچشید. بازدید از جاذبه‌های طبیعی این کشور هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد، اما روحتان را جلا می‎دهد و یکی از بهترین بخش‏‌های سفر شما محسوب می‌‏شود. از جمله جاذبه‌های طبیعی مجارستان می‌توان به دریاچه بالاتون، پارک ملی آگتلک، دریاچه هویز، دریاچه کاویکسوس، آب گرم سیچینی، پارک ملی هورتوباگ و تپه گلرت اشاره کرد.

جمهوری چک

جمهوری چک

جمهوری چک در اروپای مرکزی واقع شده و شهرهای گردشگری متعددی دارد. در شهر پراگ، پایتخت چک، می‌توانید اقامت‌گاه‎های ارزان‌قیمتی را پیدا کنید و با هزینه‌ای معقول در رستوران‎های آن غذا بخورید. اگر بتوانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، می‌توانید هزینه‌های سفرتان را کاهش دهید و صرفه‌جویی بیشتری داشته باشید. از جمله جاذبه‏‌های گردشگری پراگ می‌‏توان به پل چارلز، موزه و مجسمه کافکا، قبرستان اولسانی، برج پودر، میدان ونسلاس، کلیسای جامع سنت ویتوس، دیوار لنون، محله یهودی‌های پراگ، کنیسه اسپانیایی و ساختمان شهرداری در بخش قدیمی شهر اشاره کرد. در جمهوری چک علاوه بر پراگ، می‌توانید از شهرهایی چون کوتنا هرا، تلچ، اولوموتس، کارلووی واری و چسکی کروملوف نیز بازدید کنید و سفر جذاب و کاملی داشته باشید.

لیتوانی

لیتوانی ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر

لیتوانی در شمال شرق اروپا واقع شده و برای سفر در اواخر بهار و تابستان پیشنهاد می‌شود. این کشور آب‌وهوایی معتدل دارد و یکی از سرسبزترین کشورهای اروپایی محسوب می‎شود. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید، می‌توانید به لیتوانی سفر کنید و بدون هیچ‌ هزینه‏‌ای به جنگل‏‎نوردی بپردازید. لیتوانی ویلنیوس، پایتخت این کشور نیز بسیار جذاب بوده و بناهای تاریخی متعددی را در خود جای داده است. لیتوانی رستوران‎های ارزان‌قیمتی دارد. می‎‌توانید با هزینه‌ای معقول در بهترین رستوران‌‏های این کشور غذا بخورید و مکان مناسبی را نیز برای اقامت پیدا کنید.

کرواسی

کرواسی

کرواسی در منطقه بالکان واقع شده و یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر محسوب می‎شود. زاگرب، دوبروونیک، اسپلیت و پولا از جمله مهم‌ترین شهرهای کرواسی هستند که برای سفر پیشنهاد می‌شوند. دوبروونیک یکی از شهرهای تاریخی کرواسی است. این شهر در ساحل دریای آدریاتیک قرار دارد و یکی از زیباترین بنادر جهان به شمار می‌رود. اسپلیت دومین شهر بزرگ کرواسی بعد از زاگرب است. این شهر در بخش جنوبی کشور واقع شده و جاذبه‌های تاریخی متعددی دارد. از جمله جاذبه‎های اسپلیت می‌توان به کاخ دیوکلتیان، کلیسای جامع سنت دومنیوس، گالری ایوان مستروویچ، کلیسای سنت دومینیک، پارک جنگلی مریان و میدان مردم اشاره کرد.

بلغارستان

بلغارستان ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر

بلغارستان در جنوب شرقی اروپا قرار دارد و یکی از تاریخی‌ترین کشورهای این قاره محسوب می‎شود. در بلغارستان می‏‌توانید از هفت دریاچه ریلا، ساحل گلدن سنز، جنگل سنگی، پارک ملی پیرین، ساحل آفتابی، دهکده تاریخی آرباناسی، صومعه ریلا، کلیسای جامع وارنا و حمام‌های رومی وارنا بازدید کنید. جاذبه‌های بلغارستان معمولا رایگان هستند و هیچ هزینه‌ای برای شما ندارند. صوفیه، پایتخت بلغارستان، در میان کوهستان زیبای ویتوشا واقع شده و یکی از جذاب‌ترین شهرهای اروپایی برای سفر به شمار می‌رود. هتل‌ها و اقامت‏گاه‌‏های صوفیه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ارزان‏‌تر هستند و رستوران‌های آن نیز غذاهای خود را با هزینه‎ای مناسب عرضه می‎کنند. اگر به این کشور سفر کردید، حتما سری به رستوران‌های محلی آن بزنید و غذاهای بلغاری را امتحان کنید.

لهستان

لهستان

لهستان، یکی دیگر از گزینه‏‌هایی است که در لیست ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر قرار می‎گیرد. این کشور جاذبه‏‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد و یکی از پرگردشگرترین کشورهای این قاره محسوب می‏‌شود. ازجمله جاذبه‌‏های گردشگری لهستان می‌توان به قلعه واول، سرزمین دریاچه‌های ماسوریان، تپه‌های شنی اسلووینسکی، معدن نمک کراکف، کلیساهای صلح و تونل‌های زیرزمینی شچچین اشاره کرد. ورشو، پایتخت لهستان، فرهنگ و تاریخ بی‎نظیری دارد و مقصدی مناسب برای سفر محسوب می‎شود. در سفر به این شهر می‎توانید از خیابان‌‏های قدیمی بازدید کنید و در پارک لازینکی قدم بزنید. ورشو موزه‌های متعددی نیز دارد که می‎توانید از آن‌ها بازدید نمایید.

پرتغال

پرتغال ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر

پرتغال، یکی از معروف‌ترین کشورهای اروپایی است که در لیست ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر قرار می‌گیرد. این کشور جاذبه‌های طبیعی متعددی دارد و از لحاظ تاریخی نیز بسیار جذاب و زیبا می‌‏باشد. شما می‎توانید در شهر لیسبون، پایتخت پرتغال، هتل‌ها و اقامت‏گاه‌‏های ارزانی را پیدا کنید و با هزینه‌ای مناسب در بهترین رستوران‏‌های این شهر غذا بخورید. برای گشت‌‏وگذار در لیسبون و بازدید از جاذبه‌های این شهر نیز نیاز به پول زیادی ندارید و می‌توانید با هزینه‌‏ای بسیار مناسب از یکی از زیباترین پایتخت‌های دنیا بازدید کنید. از جمله جاذبه‌های گردشگری لیسبون می‌توان به برج بلم، میدان کومرسیو، برج لیسبون، صومعه جرونیموس، موزه‌ ملی کاشی، شهرک تفریحی سینترا، باغ گیاه‌شناسی و آکواریوم بزرگ شهر اشاره کرد.

لتونی

لتونی

لتونی یکی از کشورهای حوزه بالتیک است که در لیست ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر قرار می‏‌گیرد. اغلب گردشگرانی که به لتونی سفر می‌‏کنند، ریگا، پایتخت این کشور را برای اقامت برمی‌گزینند. ریگا بیش از 800 سال قدمت دارد و دارای جاذبه‏‌های تاریخی متعددی می‌باشد. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‏‌توان به پارک خندق، موزه اشغال لتونی، بنای یادبود آزادی، کلیسای سن پیتر، کلیسای جامع ریگا، قلعه ریگا و برج باروت اشاره کرد. بازدید از بخش قدیمی شهر ریگا و خوردن غذاهای خوشمزه محلی نیز از دیگر کارهایی است که می‌توانید در این شهر زیبا و دیدنی انجام دهید.لتونی یکی از کشورهای حوزه بالتیک است که در لیست ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر قرار می‏‌گیرد. اغلب گردشگرانی که به لتونی سفر می‌‏کنند، ریگا، پایتخت این کشور را برای اقامت برمی‌گزینند. ریگا بیش از 800 سال قدمت دارد و دارای جاذبه‏‌های تاریخی متعددی می‌باشد. از جمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‏‌توان به پارک خندق، موزه اشغال لتونی، بنای یادبود آزادی، کلیسای سن پیتر، کلیسای جامع ریگا، قلعه ریگا و برج باروت اشاره کرد. بازدید از بخش قدیمی شهر ریگا و خوردن غذاهای خوشمزه محلی نیز از دیگر کارهایی است که می‌توانید در این شهر زیبا و دیدنی انجام دهید.

جمع‌بندی

قاره‌ی زیبای اروپا محدود به چند کشور معروف مانند فرانسه، آلمان، سوییس  و … نیست. این قاره 50 کشور کوچک و بزرگ دارد. کشورهایی بسیار زیبا که شاید معروف نباشند، اما هزینه‌‏های معقول‌تری دارند و جزو ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر محسوب می‎شوند. شما به راحتی می‌توانید با کمی پس‌انداز، هزینه سفر به این کشورها را تأمین کنید و یک سفر جذاب و رویایی داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.