راهنمای سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی

5/5 - (1 امتیاز)

سفر زمینی به کیش با ماشین شخصی گزینه‌ای جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و ماجراجویی است. در سفر به کیش با ماشین شخصی، باید با وسیله نقلیه خود بر شناورهای بزرگ ماشین‌بر سوار شوید که به لندیگراف یا لندیکرافت مشهورند؛ سپس با طی کردن مسافتی دریایی به این جزیره زیبا خواهید رسید.

با این حال، باید متذکر شد که سفر زمینی به جزیره کیش، مستلزم آگاهی از نکاتی که در ادامه این مطلب دربارة آن‌ها سخن خواهیم گفت.

بهترین زمان سفر به کیش با ماشین شخصی، چه فصلی است؟

جزیره کیش که در جنوب کشور قرار گرفته است، آب و هوایی گرم و شرجی دارد. به همین واسطه سفر به این جزیره در فصول گرم سال توصیه نمی‌شود. بهترین زمان سفر به جزیره کیش با خودروی شخصی، اوایل فصل زمستان تا اواسط اردیبهشت است.

هرچند اگر مبدأ سفر زمینی شما استان‌های سردسیر است، بخشی از سفر خود را در مواجهه با سرما و بارندگی خواهید گذراند؛ از این رو بهتر است با بررسی الگوهای هواشناسی و محاسبه مسافت بین شهرها، سفری مطمئن را آغاز کنید.

بهار، فصل رونق گردشگری جزیره کیش است و افزایش قیمت‌ها در این برهة زمانی کاملا مشهود خواهد بود. به همین دلیل سفر با ماشین شخصی به کیش در این ایام، صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌های شما به وجود خواهد آورد.

لیست هزینه های سفر کیش با ماشین شخصی

سفر به کیش با ماشین شخصی یکی از راه‌ها اقتصادی برای بازدید از این جزیرة جذاب و تماشایی است و به طور کلی می‌توان آن را نسبت به سفر با هواپیما یا قطار، دارای توجیه اقتصادی بیشتری ارزیابی کرد. با این همه، میزان توقف‌ها، خورد و خوراک و به طور کلی، سبک سفر شما در هزینه تمام‌شدة سفر تأثیر بسزایی خواهد داشت.

بخش عمده هزینه‌های سفر زمینی شما به جزیره کیش شامل موارد زیر است:

  • هزینه سوخت: اگر مبدأ سفر زمینی به جزیره کیش را شهر تهران فرض کنیم، مسافتی حدود ۱۴۰۰ کیلومتر تا بندرهای آفتاب و چارک پیش روی شما خواهد بود. بنزین موردنیاز خودروهای معمولی برای رفت و برگشت این مسیر، بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ لیتر محاسبه می‌شود که با احتساب نرخ بنزین آزاد در سال ۱۴۰۲، هزینة سوخت تا ۷۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود؛ البته این موضوع برای خودروهای آفرود و خودروهای با حجم موتور بالا تا ۹۰۰ هزار تومان نیز خواهد بود.
  • هزینه لندیگراف: حمل دریایی خودرو به کیش از دو بندر آفتاب و چارک امکان‌پذیر است. هزینه حمل خودرو از بندر آفتاب که مسافت کمتری تا جزیره کیش دارد، ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان است. همچنین هزینه لندیگراف برای حمل خودرو به جزیره کیش از بندر چارک، ۳ میلیون و ۲۷۱ هزار تومان خواهد بود. این هزینه‌ها برای رفت و برگشت خودرو با چهار سرنشین در نظر گرفته شده است. جزیره کیش حدود ۳۰ فروند لندیگراف دارد و ظرفیت لندیگراف کیش، روزانه بیش از یک‌هزار خودرو است.
  • هزینه کاپوتاژ: هزینه کاپوتاژ خودرو برای ورود به جزیره کیش، با همان هزینه حمل دریایی توسط لندیگراف محاسبه شده است. به همین دلیل هزینه کاپوتاژ ماشین به کیش به‌صورت جداگانه اخذ نمی‌شود.
  • هزینه عوارض جاده‌ای: اگر مبدا سفر زمینی به کیش را پایتخت متصور شویم، عوارض جاده‌ای قابل‌پرداخت مربوط به آزادراه شاهچراغ در شیراز خواهد بود که حدود ۳۰ هزار تومان است. همچنین عوارض ورود خودرو به کیش تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، مبلغ ۲۹۲ هزار تومان است که این عوارض پس از تحویل سال ۱۴۰۳، تا مبلغ ۳۸۷ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

بهترین مسیر زمینی سفر به کیش از تهران با ماشین

بهترین مسیر زمینی سفر به کیش از تهران با ماشین شخصی، مسیر آزادراهی خلیج فارس (امیرکبیر) است. با استفاده از این مسیر، بخش عمده‌ای از زمان رانندگی شما در آزادراه خواهد گذشت و محوری هموار پیش روی شما خواهد بود.

فاصله تهران تا کیش چند ساعت و چند کیلومتر است؟

فاصله تهران تا بندر آفتاب در استان هرمزگان ۱۴۰۰ کیلومتر است که بیش از ۱۶ ساعت به طول می‌انجامد؛ البته مسافران به طور معمول در ابتدا خود را به بندرعباس می‌رسانند که فاصله تهران تا بندرعباس نیز ۱۲۸۱ کیلومتر است. طی کردن مسیر دریایی بندر آفتاب تا جزیره کیش با لندیگراف حدودا یک‌ونیم ساعت زمان می‌برد.

از سوی دیگر، برای بردن ماشین شخصی به کیش، انتخاب بندر چارک می‌تواند مسیر رانندگی شما را تا ۱۳۶۰ کیلومتر کاهش دهد. طی کردن این مسیر نیز بیش از ۱۵ ساعت زمان می‌برد. همچنین برای رسیدن به جزیره کیش، زمان بیشتری را در لندیگراف سپری خواهید کرد.

شایان ذکر است که زمان‌های محاسبه شده برای مسیرها، برای راننندگی پیوسته و بدون توقف است؛ بنابراین برای برآوردی دقیق از زمان‌بندی سفر، بهتر است ساعات توفق و استراحت خود را با این اعداد جمع کنید.

شهرهای عبوری مسیر تهران به کیش، چه شهرهایی هستند؟

مسیر تهران به کیش از استان‌های تهران، قم، اصفهان، شیراز، بوشهر و هرمزگان عبور می‌کند. بنا‌بر‌این شهرهای عبوری شما شامل پرند، ساوه، قم، کاشان، نطنز، شاهین‌شهر، اصفهران، شهرضا، شیراز، فیروزآباد و لامرد خواهد بود.

بهترین مسیر زمینی سفر به کیش از مشهد با ماشین

اگر قصد دارید که با ماشین شخصی از شهر مشهد به کیش سفر کنید، دو مسیر ممکن پیش روی شما خواهد بود که در ابتدا شما را به بندرعباس خواهد رساند. سپس شما می‌توانید از شهر بندرعباس در مرکز استان هرمزگان، به یکی از بنادر آفتاب یا چارک عزیمت کنید.

مسیر اول برای سفر زمینی از مشهد به کیش از استان کرمان می‌گذرد و مسیر دوم، استان یزد را محل گذر شما قرار خواهد داد. مسیر اول که از شهرهای دیهوک و راور در استان کرمان می‌گذرد، ۱۵۴۰ کیلومتر است که با صرف زمانی بیش از ۱۸ ساعت، شما را به بندرعباس می‌رساند. مسیر دوم که از شهر طبس در استان یزد می‌گذرد، ۱۵۷۰ کیلومتر است و حدودا ۱۹ ساعت به طول می‌انجامد.

بهترین مسیر زمینی سفر به کیش از اصفهان با ماشین

برای سفر زمینی از شهر اصفهان به کیش شما می‌توانید یکی از مسیرهای شیراز یا یزد و کرمان را انتخاب کنید و خود را به بندرعباس برسانید. سپس می‌توانید از بندرعباس به یکی از بنادر چارک و آفتاب بروید و سوار شناورهای موجود شوید. فاصله اصفهان تا بندرعباس از هر یک از مسیرها به‌طور میانگین ۹۵۰ کیلومتر است و حدود ۱۲ ساعت به طول می‌انجامد.

مزایا و معایب سفر با ماشین شخصی به جزیره کیش

سفر به جزیره کیش با ماشین شخصی دارای مزایا و معایبی است که یادآوری آن‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیم مناسب را برای شروع سفر زمینی خود بگیرید.

مزایای سفر زمینی به کیش

  • عبور از شهرهای متعدد در طول مسیر و فرصت بازدید از جاهای دیدنی متنوع
  • صرفه‌ اقتصادی و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل در جزیره
  • تسهیل در ترددهای شبانه
  • خرید بدون نگرانی از اضافه بار
  • برخورداری از استقلال شخصی و حریم خصوصی

معایب سفر زمینی به کیش

  • رانندگی طولانی مدت و فرسایشی
  • احتمال خرابی وسیله نقلیه یا بروز سانحه
  • افزایش زمان سفر
  • عدم آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش

نکته پایانی

به خاطر داشته باشید که ورود ماشین‌هایی با مدل پایین و عمر زیاد به جزیره کیش ممنوع است و از ورود ماشین‌های سنگین نیز جلوگیری می‌شود. همچنین تعداد سرنشین‌های خودرو نباید از حد مجاز بیشتر باشد.

گفتنی است که به دلیل سخت‌گیری برای ورود لوازم نقلیه آلوده، بهتر است پیش از ورود به لندیگراف ماشین خود را به کارواش ببرید. مطمئنا سفر زمینی به کیش سفری خاطره‌انگیز خواهد بود اگر از قوانین راهنمایی و رانندگی این جزیره اطلاع کسب کنید و با ابزارهای مسیریابی، با مقصد خود آشنایی کامل کسب کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.