جنگل تاریک لاهیجان کجاست؟ مسیر و لوکیشن دقیق جنگل سکوت

5/5 - (2 امتیاز)

در اعماق شمال ایران، در استان گیلان، جایی وجود دارد که به عنوان جنگل تاریک یا جنگل سکوت لاهیجان شناخته می‌ شود. این منطقه طبیعی با تاریخچه‌ فراوان و زیبایی‌ های خیره‌ کننده، هر ساله گردشگران و محققان طبیعت را به خود جذب می کند. طبیعت بی نظیر و بکر این منطقه برای کسانی که به دنبال آرامش و تجربه‌ ناب طبیعت هستند، به عنوان یکی از مقصد های بی‌ نظیر شناخته می‌شود. در این مقاله از سایت زوم تراول ، به بررسی عمیق‌ تر جنگل تاریک لاهیجان و لوکیشن جنگل تاریک لاهیجان می‌ پردازیم.

جنگل تاریک کجاست؟

جنگل سکوت لاهیجان

لاهیجان، یک سرزمین شگفت انگیز با روستاها و جنگل‌ های جذاب، دارای جاذبه‌ های خاص خودش است. اگر می خواهید بدانید که لاهیجان کجا بریم؟ یکی از جاهایی که باید حتما بازدید کنید، جنگل تاریک لاهیجان است که با سکوت بی‌ نظیرش، هر گردشگری را به سوی خود جلب می‌ کند. این جنگل با وجود نامش، اصلا ترسناک نیست؛ بلکه دارای سکوتی دل‌ انگیز است که شما را به سمت خود می‌ کشاند و دعوت می‌ کند تا برای چندین ساعت در آنجا استراحت کنید. حتی سکوت بی نظیر این جنگل موجب شده که این جنگل با نام جنگل سکوت لاهیجان نیز شناخته شود. این جنگل در ارتفاعات لاهیجان در جاده لاهیجان لنگرود واقع شده و برای گشت‌ و گذار در آن، کافی است به استان گیلان و شهر لاهیجان سفر کنید.

چرا باید از جنگل سکوت لاهیجان بازدید کنیم؟

جنگل تاریک لاهیجان

بهترین راه برای کاهش استرس و بهبود حالتان، سفر به جنگل سکوت لاهیجان است. این جنگل دنیایی اسرارآمیز است که با قدم زدن در آن، حال و هوای شما به طور کامل تغییر می‌ کند و احساس جدیدی به شما دست می‌ دهد. در آنجا، لذت مشاهده درختان بلند و قدیمی و گوش دادن به صدای طبیعت، به شما احساسی متفاوت از دنیای مدرن می‌ دهد. همچنین، می‌ توانید در دل جنگل تاریک مدیتیشن را تجربه کنید و با گروه‌ های طبیعت‌ گردی، سفری رویایی و امن داشته باشید.

مسیر و لوکیشن جنگل تاریک لاهیجان

جنگل سکوت لاهیجان

لوکیشن جنگل تاریک لاهیجان از تهران، با استفاده از دو مسیر امکان پذیر است. ابتدا از تهران به سمت بزرگراه جناح حرکت کنید و وارد آزاد راه تهران – کرج شوید. سپس به مسیر دوم و آزاد راه قزوین وارد شوید و از آنجا به سمت رشت حرکت کنید. پس از رسیدن به رشت، از آنجا به سمت سیاهکل و لاهیجان مسیر را ادامه دهید و به جاده لاهیجان – لنگرود بروید. بعد از عبور از کوه شیطان لاهیجان و مزرعه قوها، به سمت علیسرود بروید و پس از رسیدن به علیسرود، ماشین خود را پارک کنید و به سمت جنگل حرکت کنید. مدت زمان رسیدن به جنگل با ماشین شخصی از تهران تا جنگل حدود 4 تا 5 ساعت است.

برای رسیدن از تهران به لاهیجان، می‌ توانید از مسیر دوم استفاده کنید. ابتدا از تهران به سمت کرج حرکت کنید و وارد جاده چالوس شوید. سپس پس از یک تا 2 ساعت رانندگی در استان مازندران، به سمت رامسر بروید و از آنجا به سمت استان گیلان مسیر خود را ادامه دهید. پس از گذشت از رودسر، به جاده لاهیجان – لنگرود بروید. سپس وارد بلوار امام رضا شده و به سمت خیابان شهید رجایی حرکت کنید. در ادامه، از کوه شیطان و مزرعه قوها عبور کرده و به عیلسرود و جنگل تاریک بروید. اگر این مسیر جنگل تاریک لاهیجان را انتخاب کنید، حدود 5 تا 6 ساعت زمان نیاز دارید تا به مقصد برسید.

برای سفر به جنگل تاریک چه لوازمی نیاز داریم؟

پس از رسیدن به علیسرود، باید ماشین را در مکانی امن پارک کنید و به سمت جنگل حرکت کنید. برای این سفر، تجهیزات ضروری از جمله چراغ قوه، هدلامپ، لباس گرم، چادر، پتو، چاقو، ظرف، مواد خوراکی، کفش و کوله‌ باید به همراه داشته باشید، زیرا در اطراف جنگل امکانات مورد نیاز در دسترس نیست. همچنین توجه داشته باشید که کمپینگ در این جنگل توصیه نمی‌ شود و برای اقامت می‌ توانید به هتل‌ های لاهیجان مانند هتل جهانگردی لاهیجان یا هتل ابریشمی لاهیجان مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: غذاهای سنتی لاهیجان

چه زمانی به جنگل تاریک لاهیجان سفر کنیم؟

جنگل سکوت لاهیجان

لاهیجان در فصل‌ های بهار، تابستان و پاییز دارای آب‌ و هوای معتدل است اما بهترین زمان برای سفر به جنگل سکوت لاهیجان، فصل تابستان یا بهار است، زیرا در این فصل ها هوا سرد نیست. هرچند، در فصل پاییز نیز این جنگل با رنگارنگی برگ‌ ها و زیبایی طبیعت، مسحور کننده است و تجربه‌ای فوق‌ العاده را ارائه می‌ دهد. پیشنهاد می کنیم اگر علاقه‌ مند به عکاسی هستید، حتما همراه خود دوربین ببرید تا لحظات زیبای این جنگل را ثبت کنید.

سخن آخر

لاهیجان یکی از مکان های دیدنی است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. جنگل سکوت لاهیجان یکی از این مکان های گردشگری می باشد. ما نیز در این مقاله به معرفی جنگل تاریک لاهیجان پرداختیم و برای شما مسافران عزیز مسیر جنگل تاریک لاهیجان را معرفی کردیم. امیدواریم این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را برای ما به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.