۵ رستوران برتر برای تجربه غذاهای محلی در استانبول

5/5 - (1 امتیاز)

شهر استانبول یکی از زیباترین و درعین‌حال تاریخی ترین شهرهای کشور ترکیه است. مسافرینی که جذب این شهر می‌شوند؛ می‌خواهند از مساجد زیبا؛ موزه‌های دیدنی و مراکز خرید لوکس آن بازدید کنند. برخی دیگر به‌خاطر امتحان کردن تفریحات مختلف و لذت بردن از سواحل استانبول به این شهر می‌روند.

هدفتان از سفر به شهر استانبول هر چه که باشد برای وعده‌های غذایی­تان نیاز به رستوران‌هایی دارید که غذاهای خوش‌مزه سرو می‌کند. البته این را هم فراموش نکنیم که برخی دیگر از گردشگران با هدف امتحان کردن غذاهای محلی ترکیه راهی استانبول می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم به شما ۵ رستوران جذاب استانبول را معرفی کنیم که با سر زدن به آن می‌توانید مزه غذاهای اصیل ترکی را امتحان کنید.

کاسب اوسمان

یکی از بهترین رستوران‌های شهر استانبول که می‌توانید در آن انواعی از غذاهای محلی را امتحان کنید، رستوران کاسب اوسمان است. این رستوران در محله «سیرکجی» در مرکز شهر قدیمی استانبول قرار گرفته است. انواعی از کباب­های ترکی و همچنین غذاهای سنتی که در آن‌ها از گوشت استفاده می‌شود را می‌توانید در این رستوران سفارش دهید. این رستوران در خیابان «هوجا پاشا» فرار گرفته است.

یانیالی

یکی دیگر از رستوران‌های محلی استانبول که با سر زدن به آن می‌توانید انواعی از غذاهای سنتی ترکی را امتحان کنید، رستورانی به نام «یانیالی» است. این رستوران در نزدیکی بازار ماهی‌فروش‌ها در محله «کادیکوی» استانبول قرار گرفته است. جالب است بدانید که این رستوران توسط یک مهاجر یونانی در سال‌های پیش افتتاح شده است.

اگر به دنبال خوشمزه‌ترین غذای این رستوران می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که کوفته یانیالی را امتحان کنید. برای درست کردن این کوفته از بادمجان‌های کبابی استفاده می‌شود. علاوه بر آن انواعی از غذاهای محلی استانبول را می‌توانید در این رستوران برای وعده‌های ناهار و شامتان سفارش دهید.

کانات لوکانتاسی

یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های محلی استانبول با ۱۰۰ سال قدمت رستورانی به نام «کانات لوکانتاسی» است. این رستوران در بخش آسیایی استانبول در مرکز محله «اسکودار» قرار گرفته است. انواعی از غذاهای ترکی و عثمانی را می‌توانید از منوی این رستوران برای خود سفارش دهید.

یکی از نقاط قوت این رستوران این است که نیازی نیست برای آماده شدن غذاهای آن صبر کنید و اکثر غذاهایش از قبل پخته شده است و تنها کافی است که از ویترین آن غذای موردعلاقه خود را انتخاب کنید تا همان زمان برای شما سرو شود.

ازجمله غذاهایی که در این رستوران محلی سرو می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوشت بره تف داده شده
  • کباب بادمجان
  • پلو ازبکستانی

علاوه بر این می‌توانید انواعی از دسرهای خوش‌مزه را در کنار غذای اصلی‌تان سفارش دهید.

سِن لوکانتا

اگر به دنبال رستورانی محلی در محله «بستانچی» بخش آسیایی شهر استانبول هستید، به شما رستوران «سِن لوکانتا» را معرفی می‌کنیم. در این رستوران می‌توانید انواعی از غذاهای مختلف از کله‌پاچه گرفته تا مرغ سوخاری را سفارش دهید. یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توانید در این رستوران امتحان کنید، پیده است. پیده­های این رستوران در یک اجاق چوبی پخته می‌شود و مزه لذیذ آن تا چندین ساعت زیر زبانتان خواهد ماند.

برای نوشیدنی می‌توانید به سراغ نوشیدنی‌های قدیمی به نام‌های “komposto” که به معنی میوه‌های کمپوت شده و “serbet” که به معنای آب‌میوه شیرین شده است، بروید. در کم‌تر رستورانی می‌توانید آب‌میوه‌های سنتی که در آشپزخانه‌های عثمانی درست می‌شدند را پیدا کنید.

لادِس

در سال ۱۹۸۶۱ کافه‌رستوران جذاب و مدرن در خیابان استقلال در نزدیکی میدان تکسیم استانبول افتتاح شد. این کافه رستوران با نام «لادِس» کار خود را شروع کرد. اکنون حدود ۳۸ سال از فعالیت آن می‌گذرد و به یکی از کافه‌رستوران‌های قدیمی شهر استانبول تبدیل شده است. در این کافه رستوران می‌توانید انواع از دسر، غذاهای سنتی ترکی و چای را سفارش دهید. از محبوب‌ترین دسرهای این کافه رستوران را می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:

  • شیرینی نرم پخته شده که در آن شربت غلیظ اضافه شده است و با نام “sekerpare” شناخته می‌شود.
  • کیکی آغشته به شربت غلیظ که با نام “kadayifi ekmek” شناخته می‌شود.
  • ترکیبی از کدو تنبل با شربت و گردو که با نام “tatlisi kabak” شناخته می‌شود.

در ادامه نام دیگر رستوران­های خوب استانبول که غذاهای محلی سرو می­کنند را مشاهده می­کنید:

  • رستوران روملی حصار اسکله
  • رستوران هان کار لوکانتاسی
  • رستوران لوکانتا مایا

تا اینجای مقاله بهترین رستوران‌های استانبول که در آن‌ها می‌توانید انواعی از غذاهای محلی ترکیه را امتحان کنید را معرفی کردیم. اگر می­خواهید زمانی که بلیط استانبول به تهران را خریداری می‌کنید تا به ایران بازگردید، تجربه خاطره‌انگیزی از سفر به استانبول در خاطره­تان باقی مانده باشد، حتماً به این رستوران‌ها سر بزنید و غذاهای خوش‌مزه آن را امتحان کنید.

در ادامه غذاهای محلی ترکیه را معرفی می‌کنیم تا بدانید چه غذایی را در رستوران­های محلی استانبول سفارش دهید.

غذاهای محلی ترکی

خوراکی‌های محلی کشور ترکیه را می‌توان در چند دسته طبقه‌بندی کرد. از شیرینی‌ها و باقلوای ترکی گرفته تا چای و قهوه و غذاهایی که با عنوان میان وعده و وعده اصلی سرو می‌شود. با خرید بلیط چارتر استانبول می‌توانید به این شهر سفر کنید و تمامی این خوراکی‌های خوش‌مزه را در رستوران‌ها و کافه‌های سنتی آن امتحان کنید. در این بخش از مقاله می‌خواهیم چند تا از غذاهای اصلی ترکی را معرفی کنیم.

کوفته ترکی: یکی از غذاهای خوش‌مزه محلی کشور ترکیه است. این کوفته شباهت آن‌چنانی با کوفته تبریزی ندارد و برای درست کردن آن از ادویه‌های تندی نظیر زنجبیل، زیره سبز و سماق استفاده می‌شود.

دونر کباب: یکی از کباب‌های خوش‌مزه و سنتی ترکی است که احتمال زیاد در ایران خودمان هم آن را امتحان کرده‌اید. البته طعم اصیل کباب ترکی را حتماً باید در رستوران‌های شهر استانبول امتحان کنید.

لاه ماجون: یکی از معروف‌ترین غذاهای ترکیه است. لاه ماجون همان پیتزایی ترکیه­ای است. البته که برای درست کردن این پیتزای محلی از ترکیبات متفاوتی نسبت به پیتزاهای ایتالیایی و آمریکایی استفاده می‌شود. برای درست کردن آن یک نان گرد بسیار نازک را برمی‌دارند و روی آن موادی نظیر گوشت طعم‌دار شده، سبزیجات و آب‌لیموی تازه می‌ریزند.

کارنیاریک: یکی دیگر از غذاهای خوش‌مزه کشور ترکیه است. به این غذا دلمه بادمجان نیز گفته می‌شود. برای درست کردن آن از گوشت چرخ کرده، پیاز، رب گوجه‌فرنگی و ادویه استفاده می‌شود. تمامی این مواد را در درون بادمجان قرار می‌دهند و داخل فر یا تابه سرخ می‌کنند.

مانتی: یکی از میان وعده‌های خوش‌مزه کشور ترکیه است. برای درست کردن آن از گوشت چرخ کرده، خمیر، تخم‌مرغ و چند ادویه دیگر استفاده می‌کنند و آن را با ماست یا کشک سرو می‌کنند.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید سفر کاملی به استانبول داشته باشید؛ حتماً باید غذاهای محلی ترکی را در رستوران­های این شهر امتحان کنید. در این مقاله پنج تا از بهترین رستوران‌های استانبول که می‌توانید در آن‌ها انواعی از غذاهای محلی را سفارش دهید را معرفی کردیم. در بخش پایانی مقاله نیز غذاهای محلی ترکیه را نام بردیم تا بتوانید دانش بیشتری در این مورد داشته باشید و در زمان سفارش دادن غذا آگاهانه‌تر عمل کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.