جاهای دیدنی شمال در اردیبهشت ماه 1403

5/5 - (1 امتیاز)

شمال ایران با طبیعتی زیبا و مناظری فوق العاده، همواره یکی از مقاصد محبوب گردشگری برای مسافران داخلی و خارجی است. اردیبهشت به عنوان یکی از بهترین ماه‌های سفر به شمال ایران شناخته می‌شود، زیرا در این ماه طبیعت به رنگ و بوی خود می‌آید و جاذبه‌های گردشگری شمال ایران زیباتر از همیشه می‌شوند.

از جاذبه‌های دیدنی شمال ایران در اردیبهشت می‌توان به شهرستان های گیلان مانند رشت، لاهیجان و انزلی، مناطق زیبای گیلان مانند رودخانه‌ها و جنگل‌ها، منطقه تفرجگاه چمستان در مازندران، شهر تاریخی رامسر و منطقه زیبای لیسار در گلستان اشاره کرد.

در شهرستان رشت می‌توانید بازدید از قدیمی‌ترین معماری‌های چوبی شهر، مثل خانه‌های قدیمی لاهیجان و شهر توریستی انزلی را تجربه کنید. همچنین در منطقه تفرجگاه چمستان می‌توانید از دیدن یک منظره زیبا از دریا و کوه‌ها لذت ببرید و همچنین از طعم‌های محلی مانند ماهی‌های تازه دریایی لذت ببرید.

شهر تاریخی رامسر نیز با معماری سنتی و زیبای خود، یک جایگاه ویژه در گردشگری ایران دارد. در این شهر، می‌توانید بازدید از قلعه رامسر و منطقه ساحلی رامسر را تجربه کنید و از طعم غذاهای محلی مانند ماهی ترش و مرزه لذت ببرید.

در منطقه زیبای لیسار در گلستان نیز می‌توانید از طبیعت آرامش بخش و مناظر زیبا لذت ببرید. این منطقه با رودخانه‌ها، جنگل‌ها و پارک‌های زیبا، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در اردیبهشت می‌باشد.

بنابراین، اگر به دنبال تجربه یک سفر زیبا و خاطره‌انگیز به شمال ایران در اردیبهشت هستید، حتما از این جاذبه‌های دیدنی و زیبا دیدن نمایید و لحظاتی فراموش‌ناپذیر را در کنار طبیعت بکر و زیبای این مناطق بسر ببرید.

جاهای دیدنی شمال در اردیبهشت ( پیشنهاد زوم تراول )

1. مکان اول: شمال، استان گیلان
پیشنهاد بازدید: دریاچه انزلی
مکان های مشابه: دریاچه شهرستان رشت، دریاچه شهرستان لاهیجان

2. مکان اول: شمال، استان مازندران
پیشنهاد بازدید: جنگل های هیرکانیا
مکان های مشابه: جنگل های سواد کوه، جنگل های دلوار

3. مکان اول: شمال، استان مازندران
پیشنهاد بازدید: شهرستان رامسر
مکان های مشابه: شهرستان نور، شهرستان چالوس

امیدوارم این پیشنهادها برایتان مفید باشد.

پیشنهاد مطالعه: لاهیجان کجا بریم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.