معرفی ۷ رستوران برتر در شیراز

5/5 - (1 امتیاز)

در سفر به شهر بی‌نظیر شیراز حس خوب و سرشار از آرامش را تجربه خواهید کرد. در این سفر همانند سایر سفرها انتخاب رستوران و امتحان غذاهای خوشمزه جزو نکات مهم به شمار می‌رود. توجه داشته باشید که پیدا کردن رستوران خوب در شهر غریب کار آسانی نیست و بهتر است قبل از اقدام به سفر با رستوران‌های آن شهر آشنا شوید و با آگاهی کامل بروید. از مشکلات پیدا نکردن غذای باکیفیت در شهر دیگر می‌توان به مسمومیت در سفر اشاره کرد که بسیار مشکل‌ساز خواهد بود و چند روز سفرتان را باید درگیر دکتر و دارو باشید، بنابراین بهتر است برای تجربه لحظات خوب به کیفیت غذا اهمیت دهید. در ادامه قصد داریم ۷ مورد از برترین رستوران‌های شهر شیراز را معرفی کنیم تا در هنگام سفر به این شهر بهشتی بازدید از این رستوران‌ها را نیز در برنامه سفرتان بگنجانید. شیراز با غذاهای خوشمزه خود در میان گردشگران شهرت دارد، برخی از این غذاها عبارت‌اند از کلم‌پلوی شیرازی، دوپیازه، دمپختک، عرقیات و شربت‌های رنگارنگ و چندین مورد دیگر. مطمئن باشید که در این رستوران‌ها به دلیل مراجعه زیاد همواره غذاها تازه بوده و از مواد اولیه باکیفیت بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها را سرو می‌کنند.

رستوران هفت‌خوان

یکی از رستوران‌های مجلل و شیک در شهر شیراز رستوران هفت‌خوان است. این رستوران در دروازه قرآن قرار دارد و جزو بهترین رستوران‌های شهر محسوب می‌شود. اسم این رستوران نیز از شاهنامه انتخاب‌شده ولی هیچ‌گونه سختی در این رستوران نخواهید دید، بلکه برای راحتی مراجعه‌کنندگان هر طبقه از آن مخصوص سرو غذای خاصی است. همین مورد یکی از نکات جالب در رابطه با رستوران هفت‌خوان است. تقسیم‌بندی این رستوران بدین صورت است؛ طبقه زیرزمین رستوران فرود مخصوص غذاهایی مثل دیزی، خوراک جوجه، ته‌چین، چلو دمی و حلیم‌بادمجان، طبقه همکف رستوران سیندخت شامل غذاهای ایرانی مانند شوید باقالی، سبزی‌پلو با ماهی، کوبیده و جوجه‌کباب است، طبقه اول رستوران و فست فود بلیان، طبقه دوم رستوران نوفل انواع کباب و ماهی سرو می‌کند و کافی‌شاپ گیسیا نیز برای سرو انواع پیتزا و پاستا است. در رستوران هفت‌خوان مجموعه کاملی از غذاهای ایرانی و بین‌المللی و فست فود ارائه می‌شوند، بنابراین در این رستوران برای هر نوع ذائقه‌ای غذا پیدا می‌شود. همچنین برای هر سه وعده غذایی می‌توانید به رستوران هفت‌خوان بروید. علاوه بر رستوران، قسمتی نیز به عنوان کافی‌شاپ بوده و با تنوع در منوی خود موردتوجه مسافران و توریست‌ها قرار می‌گیرد. در این رستوران سالن اختصاصی برای برگزاری جشن، سمینار و آتلیه برای عکاسی نیز دایر شده‌اند.

آدرس رستوران هفت‌خوان: بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

کافه‌رستوران عمارت شاپوری

از بهترین رستوران‌های شهر شیراز می‌توان به کافه‌رستوران عمارت شاپوری اشاره کرد. در این رستوران محیط بسیار زیبا بوده و جزو مکان‌های مشهور در شهر به شمار می‌رود. با خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما و سفر به شهر شیراز حتماً از عمارت شاپوری بازدید کنید، زیرا این مکان جزو جاهای دیدنی و گردشگری در شهر شیراز است. این بنا متعلق به یکی از تجار بزرگ شیراز بوده و تا دهه هفتاد در این ساختمان سکونت داشتند. بعدها با تغییر کاربری برای رستوران و کافی‌شاپ آغاز به کار کردند و با انواع غذاهای سنتی، نوشیدنی‌ و میان وعده‌های خاص از مسافران استقبال می‌کنند.

آدرس: بلوار کریم‌خان، خیابان انوری، باغ و عمارت شاپوری

رستوران سنتی شرزه

یکی دیگر از جاهای قدیمی و سنتی در شهر شیراز رستوران سنتی شرزه است که این روزها جزو بهترین رستوران‌های شهر محسوب می‌شود. دکوراسیون داخلی این رستوران حالت سنتی داشته و لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه خواهید کرد. با توجه به اینکه این رستوران در نزدیکی بازار وکیل و هتل زندیه قرار دارد. همچنین به دلیل سابقه زیاد در سرو غذا به عنوان بهترین سرو کننده کباب شناخته می‌شود. نان داغ و کباب خوشمزه همراه با موسیقی زنده یکی از بی‌نظیرترین لحظات این سفر را تجربه خواهید کرد، همچنین این رستوران زیبا در میان گردشگران و توریست‌ها محبوبیت و طرف‌داران زیادی دارد. پس با خرید بلیط هواپیما تهران شیراز خودتان را برای سفری بی‌نظیر و درعین‌حال خوشمزه آماده کنید.

آدرس: خیابان طالقانی، خیابان مسجد وکیل

رستوران خانه سنتی پرهامی

در بافت قدیمی شهر شیراز پیدا کردن رستوران خوب برایتان جالب خواهد بود. این خانه سنتی با بیش از ۲۰۰ سال قدمت برای گردشگران و مسافران حس خوب و جالبی منتقل می‌کند. در این رستوران غذاهای سنتی و اصیل شیرازی سرو می‌شود و کیفیت غذاها به‌قدری خوب هستند که نهایت لذت را خواهید برد. همچنین محیط این رستوران بسیار آرام‌بخش بوده و به دلیل سرو غذاهای مخصوص شیراز همواره شلوغ است؛ بنابراین بهتر است قبل از رفتن به رستوران پرهامی نسبت به رزرو میزتان اقدام کنید. برخی از غذاهای مشهور شیرازی سرو شده در این رستوران عبارت‌اند از کلم‌پلو، دمپختک گوجه و غیره.

آدرس: خیابان لطفعلی‌خان زند، بعد از سه‌راهی احمدی گود عربان، ضلع مقابل مسجد نصیرالملک.

رستوران صوفی

یکی دیگر از رستوران‌های باسابقه در شهر شیراز رستوران صوفی است که از سال ۱۳۶۱ فعالیت خود را آغاز کرده و سبک و معماری قاجاری دارد. این محل از سال ۱۳۸۳ نیز با تغییر در مدل و طراحی به رستورانی زیبا تبدیل‌شده است. در این رستوران می‌توانید از سفره‌خانه، رستوران سنتی، بازارچه غذا، فست فود و مجتمع گردشگری بهره‌مند شوید. در رستوران صوفی می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه برای هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای پیدا کنید، غذاها عبارت‌اند از غذاهای ایرانی، بین‌المللی، ایتالیایی، فست فود، دسر و شیرینی و انواع سالاد و نوشیدنی.

آدرس: خیابان ۹ دی، روبروی شاه‌چراغ

رستوران باغ راز

اگر کمی از شهر دور شوید، یکی از بهترین رستوران‌های شیراز در این قسمت ساخته‌شده است. درواقع مجموعه رستوران و مکان تفریحی به صورت یکجا بوده و هرکدام دو منوی جداگانه دارند. منوی باغ و منوی بام با همدیگر فرق دارند و در بخش باغ می‌توانید در میان درختان و فضای سبز و سنتی غذا میل کنید و در منوی بام نیز انواع فست فود سرو می‌شود تا کسانی که به دنبال غذای مدرن هستند با خیال راحت غذای موردنظرشان را سفارش دهند.

آدرس: قصر دشت، بلوار شاهد

رستوران شاندیز

از رستوران‌های خوب دیگر در شهر شیراز می‌توان به رستوران شاندیز اشاره کرد. این رستوران منوی متنوعی داشته و با خوش‌رویی از مسافران و گردشگران استقبال می‌کنند. این رستوران زیبا بر روی بلندای بام شیراز واقع‌شده است و در هنگام سرو غذا می‌توانید چشم‌انداز بسیار زیبا و فوق‌العاده‌ای را مقابل چشمانتان تماشا کنید. در رستوران شاندیز انواع غذاهای ایرانی، محلی، نوشیدنی، سالاد و کیک سرو می‌شوند که انتخابتان سخت‌تر خواهد بود. همچنین این رستوران به کباب و ماهیچه بسیار معروف است، حتی می‌توان گفت اکثر مسافران برای این دو غذا راهی شیراز می‌شوند.

آدرس: بام شیراز، ورودی لونا پارک

سخن آخر

همواره در کنار گشت‌وگذار و بازدید از جاهای دیدنی و توریستی نوبت به سرو غذا می‌رسد که هر شهری با توجه به شرایط و غذاهای اصیل خود رستوران‌های مخصوص و خوبی دارند. برخی از رستوران‌ها نیز در میان اهالی شهر و گردشگران محبوبیت دارند. با توجه به اینکه شهر شیراز موردتوجه گردشگران زیادی در طول سال مخصوصاً در فصل بهار قرار می‌گیرد، تعداد رستوران نیز در این شهر به‌قدری زیاد است تا برای هر نوع سلیقه‌ای غذا پیدا شود. البته شایان‌ذکر است که معرفی همه رستوران‌ها در یک متن نمی‌گنجد و ما نیز در این متن به معرفی ۷ مورد از برترین رستوران‌های شهر پرداختیم تا در هنگام سفر به این شهر رؤیایی خیالتان از بابت پیدا کردن رستوران و غذاهای باکیفیت آسوده باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.